miercuri, 24 mai 2017

Balul curtii regale

“– Au trecut mai bine de 50 de ani şi amintirea acelor clipe o mai am şi acum trează înaintea ochilor.
Am privit cu curiozitate cartonaşele. Purtau pe coperţi cifrul regal şi înăuntru erau tipărite toate “danţurile", pentru ca cochetele de atunci să nu uite cui au promis diversele dansuri ale serii. Nu mi-am putut reţine un zâmbet, citind numele dansurilor care erau atunci la modă: Valse, Quadrille, Polka, Lenciers, Mazurca, Pas de quatre, Pas de patineurs şi celebrul “Catillon” compus de “Les Bouquets", “Les Arcades”, “Les Masques", “Moulinet", “Les Esharpes et Coudes" şi “Quadril final". În epoca dansurilor importate de la negrii din Filipine şi de la hamalii din Lambethul Londrei, putem regreta aceste romantice cadriluri şi cotilioane.
În acest timp, bătrânul boier, dus de năvala amintirilor începu să povestească:
- Pentru a face o mai strânsă legătură între curte şi boierime, Carol I organiza numeroase recepţii, unde se întâlnea tot ce era mai select în Bucureştiul de la sfârşitul veacului trecut. Am fost invitat prima oară la Curte cu ocazia Anului Nou, acum mai bine de 50 de ani. După ce în timpul zilei se semnaseră felicitările în registrele deschise la Palat, seara se dădu un mare bal la Teatrul Naţional. Tot atunci se anunţase o retragere cu torţe şi o luminaţie în centru oraşului."

Continuarea pove;tii despre balurile de la curtea regală, aici:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu